Sony wreszcie zaskoczyło pozytywnie. Zaprezentowano DualSense, czyli oficjalny kontroler PlayStation 5. Nie wypada zaprzeczać, że szybko wpada w oko. Co poza ciekawą stylistyką zaoferuje?
DualSense to oficjalny kontroler PlayStation 5
Czy łatwo jest stworzyć najlepszy pad do konsoli? Deklaracje producenta nikogo raczej nie zaskoczą. Jak twierdzi, postanowiono zachować wiele z tego, co gracze polubili w DualShock 4, a jednocześnie dodać nową funkcjonalność i dopracować wygląd.
Dzięki DualSense twórcy gier na PlayStation 5 mają otrzymać możliwość zbadania o to, aby gracze jeszcze bardziej zanurzyli się w rozgrywce. Wręcz poczuli ją, za co odpowiadać ma dotykowe sprzężenie zwrotne. W trakcie rozgrywki ma zapewniać to różnorodne wrażenia. Jako przykład podawana jest jazda samochodem, inna po twardej nawierzchni, a inna po błocie. Swoją rolę odgrywać mają też wyzwalacze adaptacyjne w przyciskach L2 i R2. Dzięki nim jak nigdy wcześniej radość dawać ma np. strzelanie z łuku.
Zrezygnowano z przycisku Udostępnij, chociaż może właściwsze jest stwierdzenie, że zastąpiono go przyciskiem Utwórz. Producent wspomina tu o nowych sposobach tworzenia niesamowitych treści z rozgrywki, którymi można się łatwo podzielić ze światem, ale na szczegóły każe czekać. Wedle zapewnień, względem kontrolera z obecnej generacji DualSense przyniesie lepszą żywotność akumulatora i to przy mniejszej wadze całej konstrukcji. Zadbano też o wbudowany mikrofon.
Nie da się pominąć kwestii stylistyki, bo i tu widać zmiany. Skorygowano pozycję pozycję paska świetlnego, ale wzrok przyciąga przede wszystkim kolorystyka. Sony zdecydowało się na dwukolorowy projekt, co już samo w sobie jest pewnym zaskoczeniem. Dodatkowo zdecydowanie dominuje biel.
Jak oceniacie design DualSense?
Prezentacja DualSense to dobry znak dla wyczekujących PS5
W oficjalnym komunikacie czytamy, że producentowi udało się osiągnąć swojego rodzaju kamień milowy. Poza publiczną prezentacją DualSense ważne jest, że właśnie trafia on w ostatecznej wersji do programistów. Wygląda na to, że premiera konsoli nie jest zagrożona i odbędzie się zgodnie z wcześniejszymi założeniami, czyli w okresie świątecznym tego roku.
„DualSense to radykalne odejście od naszej poprzedniej oferty kontrolerów i pokaz tego, jak silnie odczuwamy skok pokoleniowy przy PS5. Nowy kontroler, wraz z wieloma innowacyjnymi funkcjami PS5, znacząco zmieni doznania z gier - kontynuując naszą misję mającą na celu przekraczanie granic rozgrywki, teraz i w przyszłości. Społeczności PlayStation chcę podziękować za dzielenie z nami tej ekscytującej podróży, podczas której zbliżamy się do premiery PS5 w okresie świątecznym 2020. Z niecierpliwością czekamy na dalsze informacje na temat PS5, w tym na temat projektu konsoli.” - Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment
Źródło: Sony
Warto zobaczyć również:
- Specyfikacja PlayStation 5 ujawniona! Konsola jest słabsza niż Xbox Series X
- Microsoft odkrywa karty - oto pełna specyfikacja i pierwsze wideo pokazujące moce Xbox Series X
- Na finalną cenę PlayStation 5 duży wpływ może mieć rozbudowany system chłodzenia
Komentarze
57"As a programmer and developer, which do you consider the best console for working and coding? PlayStation 5 or Xbox X series?
Definitely PlayStation 5.
As a programmer, I would say that the PlayStation 5 is much better, and I don't think you can find a programmer who can outperform the PlayStation 5 from the Xbox X-Series. For the Xbox, they have to put DirectX and Windows on the console, which is many years old, but for each new console that Sony builds, it also rebuilds the software and APIs in any way it wants. It is in their interest and in our interest. Because there is only one way to do everything, and theirs is the best way possible. "
"Microsoft has split the RAMs in two. The same mistake that the Xbox One made. One part of RAM has high bandwidth and one part of RAM has low bandwidth. And obviously, encoding this console will have a story. Because the total number of things we have to put in fast RAM is so much that it will be annoying again, and if we want 4K to support it, that's another story. So there will be parts that prevent the graphics card from reaching that speed. "
Nie bez powodu Cenry powtarzał wielokrotnie zetworza platforme devs-friendly i jesli to powyższe to prawda to faktycznie mamy do czynienia z bardzo fajnym sprzetem.
https://youtu.be/gh5MEvLWY_0
Jak kogoś ciekawi jak działąją gry z PS Now na PC poniżej realny gameplay:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLXNlK4bJMJ-fwtE98eV4AyvHGL6GgNIwj
Świetny design
A ten biały do PS to już w ogóle jakaś porażka.